Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op ierland.startpagina.nl

bagage ryan air

Iris
28 Jan, 2009 14:35

Weet iemand dit: als je bij Ryan Air ervoor kiest om alleen handbagage mee te nemen en online in te checken, kun je dan evt later nog veranderen naar wel luchtruim-bagage en dus aan de balie inchecken? Ik snap dat je dan zou moeten bij betalen, maar kan het uberhaupt?

En is dat online inchecken een beetje wat?

Alvast bedankt!

Groetjes Iris

Bewerkt 09 Mei, 2013 20:32
Erwin
28 Jan, 2009 15:33

Hey Iris

Ik ben voor een paar weken terug naar ierland gevlogen met ryanair,

Ik had ook online ingechekt het is inderdaad heel handig je kunt zo naar de gate toegaan, Ik had gereedschap in mijn handbagage en dat kon niet mee het vliegtuig in dus moest ik dat inchecken als luchtruim bagage, je moet dan terug naar de incheck balie mij kostte het iets van 30 euro voor die tas.

Het kan dus wel kom wel op tijd ik heb op eindhoven ook al eens een vlucht gemist doordat de incheckbalie al gesloten was,,

Groeten Erwin

Iris
28 Jan, 2009 21:36

Oke, bedankt!

Dat is mooi, kan ik eerst even passen of alles in een kleine past.

Als ik em nu al zou boeken, zou ik ook 30 euro extra kwijt zijn, dus die prijs is dan wel gelijk.

Super!

groetjes Iris

herna
29 Jan, 2009 17:16

Iris, die 30 euro waar jij het over hebt is voor een retourvlucht.

iris
29 Jan, 2009 18:25

Ohja, da's waar…

Nou, dan toch maar proberen of ik ook met 4 paar schoenen de week door kom… (haha, grapje!!!)

MariekeB
29 Jan, 2009 19:44

Ach, 4 paar schoenen kan toch best…. als je ruimte bespaart door geen ondergoed mee te nemen! ;-) ;-)

Succes met passen en meten in je tas en daarna goede vlucht en veel plezier!

Groeten van Marieke

Iris
31 Jan, 2009 17:17

Gelijk nog maar even een vraagje over de vloeistoffen regel:

Begrijp ik het goed dat je in principe zo veel vloeistoffen mag meenemen als je wilt, mits deze per stuk niet meer dan 100ml zijn en bij elkaar in één zip-lock zakje zitten?

wanda
02 Feb, 2009 20:35

Ik zou de Ryanair site er op nalezen. Ik heb 2 pakjes drinken die nog dicht waren in moeten leveren vanuit mijn handbagage. Als je door de douane heen bent kan je een fles water kopen voor 10 keer de prijs…

Smithwicks
02 Feb, 2009 20:45

Tot 100 ml (wat eigenlijk niet de moeite waard is, tenzij het over dure parfums gaat…) mag inderdaad meegenomen worden, mits gesealed.

Dat ze drankpakjes in beslag nemen klopt dus wel, aangezien daar 250 ml in zit. Voor uw en onze (schijn)veiligheid gaan we die dus lekker afpakken…..

wanda
03 Feb, 2009 16:39

Tja,het detectiepoortje ging af bij mijn dochter van 8. Ze kreeg dezelfde behandeling als een volwassene. Ze heeft lang haar. daar werd zelfs in gevoeld….

Gaf me een akelig gevoel, maar in het kader van de veiligheid……

Dit jaar gaan we in de zomer met onze eigen auto naar ierland. Waarschijnlijk met kerst wederom met het vliegtuig vanaf weeze.